پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 - Thu 02 May 2024
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!

  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها

  • عادی‌سازی بی‌حجابی شبیخون فرهنگی

  • معلمی که در اسارتگاه بعثی‌ها هم تدریس می‌کرد

  • واکنش نکونام به برکناری خطیر: استقلال به ساحل آرامش رسید

  • آخرین وضعیت تغییرات کتاب‌های درسی

  • صندوق‌های طلا زیر ذره‌بین

  • شاکی شدن حامیان بابک زنجانی با پس گرفته شدن پول بیت المال

  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 360571
    تاریخ انتشار: 26/آذر/1402 - 10:04
    محسن رضایی:

    یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند/ طرح دو دولتی به جایی نخواهد رسید

    فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند اما این حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن واکنش نشان دهد.

    یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند/ طرح دو دولتی به جایی نخواهد رسید

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از فارس، محسن رضایی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه با اشاره به وضعیت جنگ غزه، اظهار کرد: دلیل طولانی‌شدن جنگ غزه، اصرار اسرائیل و آمریکا برای پیروزی و رسیدن به اهدافی خاص است و پیگیری افراطی همین هدف احتمال سرایت جنگ به مناطق دیگر را افزایش می‌دهد.

     
    وی ادامه داد: جنگ غزه فقط نظامی نیست، بلکه شکل و ماهیت اجتماعی نیز به خود گرفته و نه تنها در غزه که در کرانه باختری نیز مبارزه‌هایی شکل گرفته است و جامعه مدنی فلسطین نیز در حال اضافه شدن به جنگ است.
     
    رضایی در پاسخ به پرسشی درباره نسل‌کشی اسرائیل در غزه، تصریح کرد: این جنگ از همه جهات و از جمله نسل‌کشی و نژادپرستی افراطی، جدید است و صهیونیست‌ها از هیچ جنایتی دریغ نکرده‌اند. در واقع اسرائیل جنایات مرتکب‌شده در تاریخ منحوس خود را اکنون یکجا در غزه انجام می‌دهد.
     
    ** دولت‌های عربی تحلیل درستی از آینده ندارند
     
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضع دولت‌های عربی و اسلامی در این جنگ، گفت: دولت‌های اسلامی یک گام جلو آمدند اما دچار تردید و متوقف شدند زیرا تحلیل درستی از آینده ندارند. از طرفی نه علاقه به پیروزی حماس و نه علاقه به پیروزی اسرائیل دارند و کماکان در تردید قرار دارند.
     
    وی در پاسخ به پرسشی درباره زیرسئوال‌ رفتن شعارهای حقوق بشری غرب، تصریح کرد: این جنگ ماهیت سیاه آمریکا، اسرائیل و نظام مدعی غرب در خصوص حقوق بشر را نشان داد و پرده‌ها را کنار زد. در جنگ غزه فرماندهی مشترک بین ارتش آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است. این اتفاق در جنگ‌های بزرگ رخ می‌دهد و این دو اتاق مشترکی تشکیل داده‌اند و هرکدام هدف خود را دنبال می‌کنند.
     
    فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی ادامه داد: اهداف اسرائیل در غالب موضوع فلسطین است اما آمریکا علاوه بر کمک به پیروزی اسرائیل به دنبال بازیابی حیثیت و هیمنه ازدست‌رفته خود در غرب آسیا است. اگر آمریکا و اسرائیل به این جنگ پایان ندهند حتی امکان تبدیل‌شدن این جنگ به بحران فرامنطقه‌ای وجود دارد.
     
    ** جنگ غزه برای آمریکا حیثیتی است
     
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کانون جنگ، آمریکا و اسرائیل هستند و اروپایی‌ها حمایت سیاسی می‌کنند، این آخرین فرصت آمریکا برای احیای قدرت خود در غرب آسیا و جنگی حیثیتی برای آنان است که در صورت کسب نکردن پیروزی، مشکلات بزرگی برای‌شان ایجاد خواهد شد.
     
    ** سخنان بایدن دروغ و ریاکاری است
     
    وی در پاسخ به پرسشی درباره اعتراف تلویحی بایدن به افراطی‌گری اسرائیل در جنگ غزه، گفت: بایدن اقتدار و محوریت لازم در اداره نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا ندارد و سخنانش هم برش لازم در صحنه نبرد ندارند و اگر فردا حرفش را عوض کند تعجبی ندارد. باوجود فرماندهی مشترک در جنگ غزه این سخنان دروغ و ریاکاری برای پوشش وجهه انسانی آمریکا است که در این جنگ به شدت آسیب دید.
     
    ** طرح دو دولتی به جایی نخواهد رسید
     
    رضایی در پاسخ به پرسشی درباره هدف آمریکا و اسرائیل از طرح موضوع آینده غزه و امکان اجرای پروژه دو دولتی در فلسطین، تاکید کرد: بیش از ۲۰ سال برای تشکیل و پیشبرد طرح دو دولتی تلاش شد و تا مراحلی هم پیش رفت اما با وجود حوادث اخیر این موضوع تمام شده و مختومه تلقی می‌شود. اسرائیل و آمریکا از طرفی و جهان اسلام هم از سوی دیگر به دنبال پیروزی در این حادثه سرنوشت‌ساز هستند.
     
    ** کوچ اجباری فلسطینیان غیرممکن است
     
    فرمانده سپاه پاسداران در دروان جنگ تحمیلی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه اسرائیل و آمریکا برای کوچ اجباری فلسطینیان، گفت: اسرائیل با کمک آمریکا به دنبال جلب همکاری کشورهایی همچون امارات برای کوچ‌دادن ۲ میلیون ساکن غزه و تبدیل جمعیت ۷ میلیونی فلسطینیان به ۵ میلیون بود اما موفق نشد. این اتفاق رخ نخواهد داد و کشورهای عربی هم تاکنون چنین طرحی را نپذیرفته‌اند.
     
    وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کرانه باختری، اظهار کرد: وضعیت بی‌سابقه‌ای بر کرانه باختری حاکم است و تاکنون ۲۵۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند و اسرائیل برای اولین‌بار به منطقه تحت سیطره خود حمله موشکی و هوایی انجام داده و کرانه باختری تبدیل به میدان جنگ شده است.
     
    ** ایران به دوستانش دستور نمی‌دهد
     
    رضایی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای آمریکا و اسرائیل درباره دخالت ایران در عملیات طوفان الاقصی، گفت: این یک دروغ است، شیوه و ارتباط ما با ملت‌ها استعماری نیست، بلکه این شیوه آمریکا و غربی‌هاست و ما به دوستانمان دستور نمی‌دهیم.
     
    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آمریکا، ایران را به کمک‌رسانی به محور مقاومت متهم می‌کند»، تصریح کرد: در واقع آنان متهم هستند که ده‌ها سال منطقه غرب آسیا را به محلی برای ایجاد ناامنی و قتل و کشتار و اختلاف‌افکنی تبدیل کرده‌اند.
     
    ** عامل گسترش جنگ به یمن، آمریکا و اسرائیل هستند
     
    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد انصارالله یمن برای حمله به کشتی‌های اسرائیلی و اینکه آیا آنان این اقدامات را خودجوش انجام می‌دهند یا دستور می‌گیرند، تصریح کرد: در این زمینه آمریکایی‌ها مقصر هستند، چراکه آمریکا عامل ناآرامی و محاصره یمن است و در این کشور دخالت می‌کند. عامل گسترش جنگ به یمن، شیوه رفتار آمریکا و اسرائیل است. انصارالله یمن برای دفاع از برادران وخواهران خود در فلسطین وارد این جنگ شده‌اند.
     
    ** آمریکا توان جنگیدن در دو جبهه را ندارد
     
    رضایی در پاسخ به این پرسش که «آیا آمریکا می‌تواند در منطقه امنیت برقرار کند»، گفت: بدترین و سخت‌ترین وضعیت برای یک ارتش، ایجاد دو جبهه نبرد است و آمریکا اکنون یک جبهه در فرماندهی مشترک در غزه دارد و توان ایجاد محور جدید را ندارد.
     
    فرمانده سپاه پاسداران در دروان جنگ تحمیلی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال درگیری آمریکا با انصارالله یمن گفت: یمنی‌ها بدشان نمی‌آید با آمریکا وارد جنگ شوند اما این حماقت آمریکاست که بخواهد به حملات یمن واکنش نشان دهد.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما